HTML

Boris Új-Zélandon

Téli-Nyári kiruccanásom története a Föld pont szemközti szegletébe

Friss topikok

ÓRIÁSI, TÖBB EZER ÉVES KAORI FÁK, A NINETY MILES BEACH ÉS CAPE REINGA

2008.11.03. 01:07 Boris

2008.10.31-11.01.

Reggel a hajnallal keltünk és nekivágtunk nem kis utunknak, hogy az estét utazásunk egyik legjobban várt pontjánál, Cape Reingán tölthessük. Út közben, nem messze Arangától, ahol aludtunk, egy rezervátumban hatalmas kaori fák tornyosulnak. A szépen kiépített park elvileg ingyenes, csak az őrzött parkolóért érdemes fizetni. A fák tényleg irgalmatlan nagyok, a legnagyobbnak 10 méter széles a törzse, magasságuk 40-50 m között van. Életkorukat a hozzáértők, 1200-2000 m közé helyezik. A helynek elképesztő hangulata volt, nehéz szavakban kifejezni .A rezervátumot néhány kilométerre elhagyva északnak a Hokianga Öböl bejáratánál ismét az tenger felé tornyosuló hatalmas aranyszínű homokdűnék tetején álltunk meg, ahol órákig élveztük a tengerben csapkodó méteres hullámokat. Egy olyan látvány ez amit nehéz megszokni. A legérdekesebb dolog a tengerparton figyelni, hogy miket vet partra a víz. Medúzák, tengeri növények, kagylók, csigák stb. Néha egy egy hal csontvázat és elszabadult bójával is találtunk,

Az öböl partján tovább haladva, néhány kilométerre átkompoztunk a vizen és haladtunk tovább északnak. Kaitaia városkában bevásároltunk, tankoltunk hiszen a 90 Miles Beachen vagyis a sziget északi földnyúlványán nagyobb települések nincsenek, tehát ha kifogy a benzinünk vagy a vizünk nem lesz lehetőségünk az utánpótlásra. A félszigeten ismét zöld dombocskák, fehér birkanyájak és farmok között kanyarog tovább az út. Néma látszik vagy a jobbról a Csendes-óceán vagy balról a Tasmán-tenger. Kb. másfél óra után, egyre magasabb terepalakulatok között, immár naplementébe eljutottunk egyik legjobban vágyott úti célunkhoz, Cape Reingához. Lerohantunk a világítótoronyhoz és itt vártuk meg, hogy a nap teljes a tenger alá bukjon. Rajtunk kívül senki nem volt, néma csend, csak a Tasmán-tenger és a Csendes-óceán találkozásánál felcsapódó több méteres hullámok moraja hallatszott. Alattunk több tíz méternyi szakadék, balra hatalmas arany homokos tengertpart és sziklák, jobbra zöld hegyek! Leírhatatlan látvány. Nyolc órakor felkapcsolódott a világítótorony lámpája, elképesztő látvány volt. Az éjszakát a parkolóban, kocsiban töltöttük. Nagyon tiszta éjszaka volt, és minek után semmilyen városi fény nem zavarta a látványt, elképesztő csillagos volt az ég. A hold olyan mintha folyamatosan részleges vagyis majdnem teljes holdfogyatkozásban lenne és alig pár méterre a holdtól látszik a dél keresztje (a kereszt ami az Új-Zélandi és az Ausztrál zászlóban is benne van) és annak legfényesebb csillaga. Tejutak, csillagképek, ezer bolygó.

Reggel nekivágtunk az egyik Lonely Planet utiköny által ajánlott útvonalnak, ami a Tasmán-tenger felé eső másik fokot és annak világítótornyát jelölte uticélként. Innen a kocsitól elláttunk oda és röhejesnek találtuk, hogy a könyv 5 órát jelölt meg az oda-vissza távra. Gondoltuk nekünk max. 4 óra lesz. Úgy ahogy voltunk, kabátban, sapkában, reggel 8 órakor elhagytuk Cape Reingát és mondanom sem kell, hulla fáradtan, teljesen kitikkadva délután 2-re értünk vissza kocsinkhoz…

Közben leereszkedtünk a hegy tetejéről a tengerpartra, végig gyalogoltuk a kb. 1 órás utat a homokon, mezítláb átkeltünk egy a tengerbe tartó vízfolyáson, megmásztunk egy majdnem függőleges homokfalat, átvágtunk egy hatalmas homokdűnén és végül felkapaszkodtunk a Cape Maria an Diemen -nek nevezett hegyre. De megérte. Egy árva lélekkel nem találkoztunk menetközben, életemben nem éreztem még ilyen „világvége” érzést. Vizünk alig volt és kb. 30 C-re melegedett fel a hőmérséklet. Kabátunk a nyakunkban, sálam a fejem, hogy hőgutát ne kapjak és csak meneteltünk előre. Állati klasz volt! Nagyon féltem tőle, hogy víz nélkül szomjan halok. Kisebb sérülést is elszenvedtem egy csúszás alkalmával, de semmi gond, jól vagyunk! Mire visszaértünk Cape Reingára már több tucat amerikai turista lepte el a helyet és nem volt valami csábító!

Elköszöntünk a sziget legészakibb pontjától és végig vágtattunk Kaitiáig, időnként meg meg állva a 90 Miles Beach-en. Dél fele indulva a sziget másik, Csendes-óceáni partján vezető utat választottuk és következő éjszakánkat, ismét kocsiban töltve, a Doubtless Bay, Karikari nevezetű félszigetén töltöttük. Az idő nem túl szép, délelőtt általában por szerű eső esik, délutánra viszont kisüt a nap és elég meleg lesz. A szél mindig fúj, a felhők nagyon hamar jönnek.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orbán · dnhe2.blog.hu 2008.11.03. 10:56:28

Igaz, hogy Cape Reinga olyan szürkületben, mint egy tökéletes 80-as évek eleji B sci-fiben a Mars a terraformálás után:)

allianna 2008.11.03. 13:40:01

Nagy örömmel olvasom érdekes beszámolóidat. Itt Budapesten is minden gyönyörű. A vároldalban fügét szedtem egy foghíjtelken a hétvégén, és megnéztem a Hamupipőkét a Víg-ben. Meglátogattuk a temetőben kedves halottainkat. Mindenszentek estéjén (most utoljára)láthattuk táncolni a szombat esti lázban a csontig leszálkásodott Medveczky Ilonát. Furcsány szerint is túl vagyunk a nehezén. Holnap meg Nemzeti gyász.„Itt Nagy Imre beszél, a Magyar Népköztársaság minisztertanácsának elnöke. Ma hajnalban a szovjet csapatok támadást indítottak fővárosunk ellen azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy megdöntsék a törvényes magyar demokratikus kormányt. Csapataink harcban állnak! A kormány a helyén van. Ezt közlöm az ország népével és a világ közvéleményével!”
Szép hetet, jó munkahely-keresést és mellé sok pihenést! Üdv.:Anna

Vizipókom 2008.11.05. 19:11:40

Köszi Bori a beszámolót. Itt Budapesten is minden gyönyörű. Olyan, mint amikor itthagytátok, ma megint közelebb kerültem a tüdőrákhoz a szmog miatt, átlag 3 ember taposott el minden tömegközlekedési eszközön. Edzettem is, 2szer kellett elszaladnom az ellenőrök elől, csak hogy ne legyen olyan egyszerű az élet. Na, és még sorolhatnám, de mindezt csak azért, hogy ne legyen honvágyatok:)
No, minden jót, élvezzétek az életet, feel the sunshine, meg carpe diem, de legfőképpen ne feledjétek, sok jó ember kis helyen is sok jó ember!!Pussz

Nagep 2008.11.06. 00:52:04

Örülök, hogy jól mennek a dolgaitok. Ahogy olvasom a természet kárpótol benneteket a viszontagságaitokért.

Enjoy and have fun!

Mágika 2008.11.08. 08:27:01

Nagyon élvezem az írásaidat! Köszi!
Nem vagyok irígy, egy kicsit sem, ááá...!
Ha bármi luxuscikk hiányzik (pl.kávé), gondolj a rádi fácántelepre, a neylon-sátor várra,mindjárt könnyebb lesz!:-) Szerintem Kristóf most is szívesen enyhítene a komforthiányokon, egyszer mi is elmegyünk!!!!! Vigyázzatok magatokra! Pussz! Ági, Titi és a malacok...

szuata 2008.11.16. 17:44:33

Szia Bori!

Végre nekem is sikerült a lelkes hivekhez csatlakozni. A Kaori fakat nagyon jo volt latni. Ha van roluk jo fotod meg, akkor a suliban is felfogom hasznalni oket! Gyonyoruek a fotok csak ogy tovabb. zarojeloben anyuddal mar felvettem a fonalat es bonyolitjuk az ugyedet! jo mulatast a milanoival vigyazz! Jovo tavasszal a szigetspiccen grillezunk a fiukkal addig tarts ki. Szücsi