HTML

Boris Új-Zélandon

Téli-Nyári kiruccanásom története a Föld pont szemközti szegletébe

Friss topikok

Fjordland: a hely amiert mindenki Uj-Zelandra jon

2009.01.03. 01:19 Boris

2009.01.01-01.03

Fjordland. DNY Uj-Zeland. A hely amiert a legtobb turista Uj-Zelandra erkezik, es amiert a legtobb szegeny, magyar turista honapokat vagy heteket dolgozik, hogy lathassa a csodat. Azt hiszem, kijelenthetem: MEGERI!

Fjordland mint ahogy neve is mutatja fjordok altal szabdalt resze a deli szigetnek, ahol havas, tobb ezer meter magas, tarkopasz hegycsucsok, pamafas esoerdo es a kek tenger uralja a tajkepet. Az orszag belsejetol kifele haladva drasztikusan valtozik meg a kep es a latvany lelegzetelallito. Sajnos az ev legnagyobb reszeben szakad az eso, es oriasi szerencse kell ahhoz, hogy tobb napig szep napsutesben elvezhesse az ember az itt letet.

Nekunk egy fel napig szerencsenk volt, ezert minden mast elfeledve, meg-meg allva vegigszaladtunk a 120 km hosszu, Te Anau varosabol a Milford Sound-ig vezeto, szerintem a vilag egyik legszebb utjanak is nevezheto szakaszon. Sajnos Milford Sound-ban mar szakado eso, hideg es kod fogadott, ugyhogy visszafordultunk es ugy hataroztunk, hogy az elkovetkezo napok idojaraselorejelzesebol kiindulva elmegyunk Quennstown varosaig, ahol kulturalt korulmenyek kozott (agy, konyha, mosas stb.) eltoltunk par napot es januar 6 korul visszaterunk ide. A helyi DOC irodaban lefoglaltuk es befizettuk turankat a Kepler Track-re, ami itt a Fjordlandban egy 3-4 nap alatt teljesitheto kb. 60 km hosszu, terdeket, derekat es vallakat (csomagokat cipelni kell!) nem kimelo gyaloglas.

Az orszag es kulonoskeppen a Fjordland tele van ilyen track-ekkel, a ket napos turak es a tobb tiznapos turak kozott lehet vallogatni, azonban mindegyiken csak elore befizetett tickettel lehet reszt venni. Limitelt mennyisegu ember indulhat neki naponta es limitalt mennyisegu hely van a menedekhazakban. Az ar eleg borsos, szezonban 45$-t kell fizetni egy ejszakaert es ezert csak WC-t, hidegvizet es egy priccset kapsz amin aludhatsz!!!! De megeri. Sajnalom, hogy az idonk es leginkabb  a penztarcank csak egy-ket ilyen turat enged meg, mert ha tehetnem vegigjarnam az osszeset! Persze az idojaras nagyban befolyasolja az elmenyt de hat ez itt nehezem megjosolhato, foleg, hogy nem sokat szamit, hiszen tobb nappal elore kell helyet foglalni akkora nagy a nepszerusege a dolognak!

Szoval 8-an kezdjuk a turat, addig pedig feljottunk Queenstownba a bungi jumping, rafting, ejtoernyos ugralas es mindenfele mas extrem sport fovarosaba. Egy kis alpesi varoskara emlkeztet a hely: to, hegyek, sifelvono (gondola), setaloutcak, hajok stb. Es az arak!!! Na de ez is megeri, bar mi nem nagyon extremsportolunk azert van mit csinalni itt.

pl. megkostolni a szilvalekvaros renszarvasburgert, felmenni a gondolaval a varos fele magasodo hegyre es talan-talan befizetni magam a vilaghiru shotover jet-re.. Ezen nagy-nagyon gondolkodom (majd beszamolok, hogyan is dontottem).

A Fjordlanrol majd kesobb reszletesen is szeretnek  beszamolni, de persze csak akkor ha mar kepeket is tudok mellekelni. Ennelkul semmit sem er a dolog, foleg azert mert a szokincsem igen szegenyes ahhoz, hogy huen visszaadjam a valosagot.

Szeretnem itt leirni, hogy tegnap kaptam otthonrol a hirt nagybatyam Tibor halalarol. Sok erot a csaladnak.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borisujzelandon.blog.hu/api/trackback/id/tr25854524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bali01 2009.01.03. 09:02:00

45 kiwi$ az épp nincs 5 rongy...lófax,azért látványilag amit kapsz,ne sóherkodj,élvezd.Itthon még a tescoban is csak apróságokat adnak annyiért:)

Részvétem a rokonod halála miatt.

Képek,képek,képek....

B.

edittigris 2009.01.07. 13:13:48

Szia Boris és a többiek! Megkaptam Pétertől a címet, és most végeztem (két nap) a blogolvasással. Hát, irígykedek!! Nagyon szuperül csináljátok, kérünk majd személyes beszámolót is ezer képpel. További szép élményeket, és híreket!!
A győri Tigris

Zbea 2009.01.09. 23:17:34

Sziasztok! Hosszú idő után most olvasom a beszámolót, örülök, hogy minden jól alakul, és jól érzitek magatokat, s hogy tudtok maradni. így mire hazajöttök, már jön a tavasz, talán nem lesz olyan sokkoló a megérkezés, mint Izraelből annó. én pavlovát Belfastban ettem (Máthé Kriszta aztán itthon is készített turbó változatot). rettenetes ez a globalizáció. ha netán már nem lesz gázszolgáltatás, mikor jöttök, nálunk meghúzhatjátok magatokat az istállóban, csak a tüzelő adagot kell felaprítani.
Tibor halála miatt őszinte részvétem, nehéz lehet, így távol.
Vigyázzatok magatokra!
Bei

sophiepignitzky 2009.01.12. 15:44:34

Szija Boris! Zsófi wagyok. Én igenis szoktam olvasgatni a blogodat! Most olvastam azt a részt mikor mondod,h nem túl sok a komment, úgyhogy én most bebizonyitom,h igenis olvasom a blogodat. Bár már 1,5 hónapja akartam és végül regisztráltam is valahogy kimaradt a kommentelés, úgyhogy most pótolom....
Irigyellek ám nagyon, fantasztikus lehet NZ, ja és én a városokat mindig csekkolom google maps-en :)de a képnézegetés még jobb ötlet, úh. köszönet nagy Ágotának. Bevallom őszintén,h nem olvastam el minden bejegyzést, sőt igazából kb. a felénél tartok,de nagyon tetszik. Viszont nem tudom mennyi időd wan feltöltögetni a képeket, de még izgalmasabb lenne a blog, ha még több kép lenne rólatok, bár már igy is jó sok wan :)
Örülök,h jól érzitek magatokat, bár én nem tudom pontosan,h ki kicsoda,de örülök, hogy jól wagy és ilyen szép helyeken jártok, és változatlanul irigykedek :P
Nagyot kacagtam a 'balkán' kifejezésen, tényleg :D Nem tudom mennyire tudod, de Budapesten szmogriadó wan....én először nem hittem el.
Na most látom csak,h egy kisebb novellát sikerült összehoznom a semmiről, úh. zárom soraimat, az eredeti tervem is csak az wolt,h bebizonyitom, h olvasom a blogod, de kicst elnyúlt. Sorry
JÚj és még az a kérdésem lenne,h az Új-zélandiak hogy beszélik az angolt? Mmint érthetően vagy olyan fura akcentussal? (ha már irtál róla a blogban ne haragudj,h megkérdeztem, de nem olvastam még azt a részt)
millió puszi vigyázz magadra, igyatok sokat, legyetek rosszak és kiránduljatok nagyokat! :)
süti beállítások módosítása