HTML

Boris Új-Zélandon

Téli-Nyári kiruccanásom története a Föld pont szemközti szegletébe

Friss topikok

BAY OF PLENTY ÉS ROTORUA A VULKANIKUS VIDÉK

2008.11.08. 09:27 Boris

Ma két bejegyzést tettem fel egy nap úgyhogy ne felejtsetek el megnézni lejebb az előző napi kalandjainkat!!!

2008.11.06-07.

Laciék elkényeztetve bennünket, vasárnapig marasztaltak ezért úgy terveztük, hogy tőlük bejárjuk a közel eső helyeket, úgy mint a Csendes-óceán felé eső ÉK partot és az ország középső részérén elhelyezkedő, vulkanikus vidéket, a Rotorua - tó és környékét.

Az idő kezd kedvezőbb lenni de még mindig inkább az eső és a hideg dominál. Most már jöhetne az a bizonyos tavasz (vagy akár a nyár is)!

Csütörtökön (11.06.) kényelmesen keltünk, szakadt az eső ezért kb. dél körül indultunk neki ÉK-nek. Kb. 80 km. Tauranga és az óceán partján elhelyezkedő, különleges hegy Mt. Manganui. Út közben Matamata helyiség közelében jelölte a térkép a Lord of the Ring vagyis a Gyűrűk Ura filmes változatának egyik helyszínét, a megyét vagyis a hobbit várost. Meg is találtuk de bemenni nem volt érdemes, mert egyrészt állati drága volt másrészt nem sok maradt az eredeti kulisszákból. Mindenestre a környéket teljes mértékben beazonosítottuk. Hát olyan mint a filmben. Ennyi…

Mt. Manganui ennél egy kicsivel nagyobb élményt nyújtott számunkra, bár arra nem jöttünk rá, hogy miért Mt. vagy Mount vagyis hegy a megnevezése az éppen csak dombocskát (na jó egy tisztességes dombocska) meghaladó terepalakulatnak. A hegyre kb. fél óra alatt lehet feljutni, a környékbelieknek úgy tűnik tradicionális edzés célpont: mindenki fut, kocog, mászik a hegyre. Fentről impozáns látvány az egész öböl. Szabályos félkörben amíg a szem ellát óceán és fehér homokos tengerpart. És ami a legfontosabb: végre kisütött a nap! Ültünk a hegyen és perceken keresztül csak bámultunk a semmibe, elképesztő végtelen érzést adott. Semmi csak az óceán. Több ezer kilométerre ott van Hawaii, menetközben néhány sziget… Felfoghatatlan távolságok.

Este Vera világbajnok omlettje oltotta éhségünket.

Másnap Rotoruába mentünk, tervezve, hogy megnézzük a naponta többször feltörő gejzíreket, fürdünk a szabadtéri kénes melegvízű fürdőkben, el kirándulunk egy kráter tóhoz és Imi élvezkedik egyet egy híresen hírhedt vízesés látványán. Nos ebből az lett, hogy megnéztünk egy túraboltot, ettünk egy borzalmasan szar fish and chips-t és na jó kirándultunk egy eldugott kráter tó partján egy két órát. A környéken amúgy kb. 5-7 kisebb-nagyobb tó van, mindegyik egymástól elválasztva sűrű erdőségekkel borított hegyekkel. A tavaknak gyönyörű kék színe van és fehér aprókavicsos partja, amiről itt sem hiányozhat a zöld fű és a pálmafa! Hazafele elnéztünk egy vadvízi kajak szlalom pályára is. Szabi és Zita: rengeteget gondoltam rátok! Hát jó ami jó de én ezt nem csinálnám!

Este a szerintem kicsit túl olajos milánói makarónimon lakott jól a banda… Nekem tényleg nem annyira ízlett!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SH. Hanna 2008.11.13. 20:29:37

Végre elolvastam a bejegyzéseid:))) Elég jó helyeken jártok. A képek is magukért beszélnek... Én is voltam még kisebb koromban ott nagyon-nagyon messze (ami szerintem annyira nincs messze így néhány út után...) és kb egyetlen emlékem van New Zealand-ról, az a Rotoruás gejzírek, ahol a kisújam kb kétszeresére nőt egy rossz időben kitörő gejzírtől:( (de ezt már szerintem meséltem...) Egyébként h tetszik a kiejtésük (fös and csöps:))) szerintem tök vicces:) Szerencséd h a sothern cross-nál nem hagytad ki az Ausztrál zászlót:) Örülök h minden rendeben és várom további írásaid! Melóval h áltok? bár még ráértek...